این روزها....

روزهای زندگی من...

این روزها....

روزهای زندگی من...

اربیتالهای اتمی اطراف من..

دوران دبیرستان که بودیم یه معلم شیمی داشتیم که برای تفهیم بهتر پر شدن اربیتالهای اتمی می گفت.. فرض کنید وارد یه اتوبوس خالی می شید.. اگر دقت کنید می بینید که همه مسافرا به ترتیب اول روی صندلی های دونفره خالی رو پر می کنند و بعد اگر هیچ صندلی دو نفره خالی نبود بقیه مسافرها صندلی بعدی صندلیهای دونفره رو پر می کنن.. یعنی طبیتا اگر یک صندلی دونفره خالی خالی باشه هیچ کس نفر دوم صندلی های دونفره نیمه پر رو پر نمی کنه.. الکترونها هم اول تک تک روی اربیتالهای میشینن و بعد زوج می شن.. من اون موقع خیلی از این مثال خوشم اومد احساس کردم خیلی با واقعیت منطبقه.. اما چند وقت ه به یه چیزای تازه ای فکر می کنم.. بذارید یه مثال دیگه براتون بزنم.. شما شده وقتی پیاده تو خیابون راه می رید مثل زمانی که رانندگی می کنید سعی می کنید که از سمت راستتون حرکت کنید و یا سعی می کنید از سمت چپ آدمهای جلویی سبقت بگیرید..حتی اگر تا به حال رانندگی هم نکرده باشید و یا اصلا از قوانین رانندگی اطلاع هم نداشته باشید باز هم در ضمیر ناخودآگاهتون این قانون درج شده.. اما این روزهای دیدم آدمهایی هستند که البته تعدادشون هم کم نیست که اصلا این قوانین در وجودشون شکل نگرفته و یا چیز دیگه ای تو وجودشون هست که این قانون درونی رو پنهان کرده و ضعیف کرده.. چند وقته که صبحها از اول خط مسیر بی آر تی علم و صنعت- بیهقی سوار می شم و خطوط بی آر تی هم که می دونید تعداد اتوبوسهاش خیلی زیاده و با فاصله 30 ثانیه از هم حرکت می کنن ..اونم ساعت شش و نیم صبح که من سوار می شم.. قسمت خانوماش تقریبا خالیه.. از آونجایی که من اون موقع صبح همیشه وسایل باشگاه همرامه بدم نمیاد حالا که اتوبوس خالیه صندلی کنارم خالی بمونه که وسایلم رو روش بذارم.. اما خیلی وقتها دیدم خانومهایی که با وجود اتوبوس خالی و تعداد زیادی صندلی خالی و شرایط مشابه صاف اومدن کنار من نشستن.. یعنی واقعا قانون اربیتالهای اتمی در وجود این آدمها شکل نگرفته؟ یا اینکه من مثل الکترون نیستم که دافعه داشته باشم و خیلی جذابم!!!!! یا همین حرکت از سمت راست.. دیدید تو مترو و جاهای شلوغ آدمها اصلا به این قانون توجه نمی کنن..... مساله عمیقیه فکر می کنم.. اگر به این میلیونها حس و قانون ننوشته و درونی وجودمون گوش کنیم و تقویتش کنیم حتما دنیا جای بهتری می شه..بهش فکر کنید...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد